Rabu, April 08, 2009

Perkumpulan Pagi Persembahan Kelas 6 Atas Syariah Azraq

Perkumpulan Pagi Persembahan Syariah Azraq
7hb April 2009M
Dewan SMALHB
.
Sebagai kelaziman, acara perkumpulan pagi kali ini dimulakan dengan bacaan Al-Quran secara murattal oleh Md. Arif, Abdul Qayyum, dan Abdul Wafiy. Manakala pembaca dari pelajar perempuan terdiri daripada Siti NurHazirah, Azimah dan Norakedah.
.


.
Selesai saja acara pertama, nyanyian Lagu Kebangsaan Brunei Darussalam dan Lagu Rasmi sekolah mengambil tempat diketuai oleh pelajar-pelajar Syariah Azraq.
.


.
Bacaan doa diketuai oleh Mohd Saifullah dari Syariah Azraq.

.
Berkisarkan tajuk tentang cinta dan kasih sayang berjaya diterjemahkan dalam bentuk perspektif umum oleh Hajah Aisyah Mukarramah dalam khutbah Bahasa Inggeris beliau.
.
.
Segmen yang dinanti-nantikan para warga SMALHB setiap kali acara perkumpulan adalah segmen lakonan dari kelas yang membuat persembahan. Kali ini, kelas Azraq membawa penonton dewan melihat karenah pelajar-pelajar di alam persekolahan hari ini.
.



Khutbah Bahasa Arab yang disampaikan oleh Md. Nur Amin berkisar tentang "Kebebasan Remaja di sisi Islam". Khutbah ini memfokus kepada punca-punca masalah sosial remaja dan ganjaran hebat remaja yang bijak menggunakan kebebasan yang diberikan oleh para ibu bapa.

Tiada ulasan: