Sabtu, April 18, 2009

Perasmian Minggu Sukan Tahunan dan Sukan Ria

Perasmian Minggu Sukan Tahunan dan Sukan Ria
&
Perasmian Hari Bumi
18hb April 2009M
SMALHB
.
Bagi memeriahkan lagi sebelum menjelangnya Majlis Penyampaian Hadiah dan Sijil Tinggi Pelajaran Ugama, karnival minggu sukan telah dilancarkan dengan meriahnya. Selama lebih kurang seminggu bermula 18hb April hingga 25hb April, SMALHB telah menyusun beberapa program dan acara-acara sukan yang melibatkan semua rumah-rumah sukan yang ikut bertanding.
.

.
Tetamu kehormat, Awang Haji Ahmad bin Haji Mohammad, Ketua Pengarah Unit Tenaga 'Sustainable', Jabatan Perdana Menteri telah berkesudian hadir sekaligus merasmikan minggu sukan sekolah ini.

.
Pemangku Pengetua SMALHB ketika berucap di majlis pagi ini sedikit sebanyak menyentuh tentang semangat kesukanan perlu dititik-beratkan dalam diri tiap pelajar. Beliau juga turut berbangga dengan wujudnya Kelab Tenaga pertama di Brunei yang ditubuhkan di SMALHB demi rasa bertanggung-jawab ke atas perubahan iklim dunia yang tidak menentu dewasa ini.
.
.
3 orang pelajar SMALHB yang juga ahli Kelab Tenaga mempersembahkan pembentangan "Hari Bumi" dalam Bahasa Inggeris.
.

.
Rumah-rumah sukan yang ikut bertanding selama minggu sukan SMALHB berlangsung.
.





.
Tetamu kehormat juga telah sudi merasmikan acara rentas desa SMALHB. Jarak bagi peserta lelaki adalah bermula dari sekolah ke Damuan dan berpatah balik semula ke sekolah. Manakala peserta perempuan adalah dari sekolah ke kawasan Jalan Babu Raja seterusnya kembali ke kawasan sekolah.
.






Tiada ulasan: