Khamis, Mei 07, 2009

Perkumpulan Pagi Persembahan Usuluddin Banafsaji

Perkumpulan Pagi Persembahan 6 Bawah Usuluddin Banafsaji
6hb Mei 2009M-Rabu
Dewan Besar SMALHB
.
Perkumpulan pagi 6hb Mei lalu mula diambil-alih oleh pelajar-pelajar Tingkatan 6 Bawah dengan dimulai oleh Usuluddin Banafsaji. Pengalaman yang dikutip dari perkumpulan-perkumpulan pagi sebelum ini oleh Tingkatan 6 Atas berjaya dilakukan oleh Usuluddin Banafsaji dengan menyajikan persembahan yang berkeyakinan di hadapan orang ramai.
.
.
Kalam mukjizat pembuka majlis dibacakan oleh Muhammad Thaqif, Ak. Mohd Saiful, Abdul Hakeem, Wan Kamarussalihen, Amal Nadzirah, Dk. Nurakmaliah, Hajah Nurnadiah dan Uswah Hasanah.
.

.
Khutbah Bahasa Inggeris dengan tema "Stress dan tips menanganinya" disampaikan oleh Awang Mohd Saiful berdasarkan pengalamannya dan kongsisama bersama rakan-rakannya serta pembacaan.
.
.
Lakonan Bahasa Inggeris menyajikan karenah-karenah pelajar-pelajar perempuan yang memiliki sifat berjaya dan juga ciri-ciri pelajar-pelajar yang tidak inginkan kejayaan. Di sebalik gelak tawa dalam persembahan lakonan ini terselit mesej berguna bagi pelajar-pelajar agar menghormati guru, masa, rakan-rakan dan ilmu yang diberikan.
.


.
Khutbah Bahasa Arab bertajuk "Al-Kazib" (Dusta) disampaikan oleh Dyg. Izzah Naqibah.
.
.
Manakala lakonan Bahasa Arab kali ini bersifat penceritaan dalam lakonan berbentuk bisu. Muhammad Thaqif bertindak sebagai "Narrator" menterjemahkan sifat-sifat pelajar yang berjaya dari segi akademik dan berakhlak dilakonkan oleh rakan-rakannya. Semoga sifat-sifat ini akan terus menjadi budaya di SMALHB dari masa ke semasa. Amin..
.

.
Gaya guru yang berkaliber oleh Wan Kamarussalihen.
.




Tiada ulasan: