Sabtu, Mei 09, 2009

2 Pasukan Hadrah SMALHB Sandang Naib Johan

Pertandingan Akhir Hadrah
Sekolah-Sekolah Menengah dan Maktab-Maktab Senegara Kali ke 27
Tuan Rumah : SMPDSM, Mentiri
7hb Mei 2009M - Khamis
.
Pertandingan projek tahunan yang bertujuan untuk menerapkan, menggembangkan dan memupuk pengetahuan, kemahiran serta kreativiti dalam permainan hadrah di kalangan pelajar-pelajar Brunei telah menemukan 8 pasukan melalui peringkat saringan yang lalu dan 2 pasukan dari tuan rumah di Pertandingan Akhir Hadrah baru-baru ini.

.
Pasukan SMALHB terdiri dari 2 pasukan (lelaki dan perempuan) berjaya menempatkan tiket di pertandingan akhir ini diwakili oleh pelajar-pelajar Tingkatan Enam Bawah.





.
Tetamu Kehormat pada hari tersebut ialah Yang Mulia Awang Hai Mohd Zin bin Haji Salleh, Timbalan Setiausaha Tetap, Kementerian Pembangunan.
.
.
"Final Check" Sebelum masuk membuat persembahan.
.
.
Turut ke peringkat akhir ialah pasukan dari Sekolah Menengah Sayyidina Abu Bakar, Lambak Kanan.
.
.
Pasukan dari Sekolah Menengah Masin setelah membuat persembahan sebagai pasukan pertama.
.
.
Pasukan lelaki SMALHB membawakan lagu wajib "Ya Rabbi Salli" dan lagu gubahan "Bekalan Dunia Akhirat" berentak lagu Yadan Yadan.
.




.
Manakala pasukan kedua SMALHB terdiri dari pelajar-pelajar perempuan mempertaruhkan lagu "Allahu Allah" sebagai lagu wajib dan "Suara Dari Kalbu" berirama lagu Air Pasang sebagai lagu pilihan.
.



.
Turut menjadi kebanggaan SMALHB, sekolah jiran SMALHB yang merupakan sekolah arab bernaung sama-sama di bawah satu jabatan ialah SUAMP RIPAD juga turut bertanding untuk pertama kalinya mempamerkan mutu persembahan yang cemerlang.
.
.
Pasukan Sekolah Menengah Menglait antara pasukan perempuan yang bertanding.
.
.
Maktab Sains Paduka Seri Begawan Sultan turut mempamerkan persembahan yang menarik.
.
.
Seperti yang telah diduga, pasukan jiran kita iaitu SUAMP RIPAD muncul juara bagi pasukan perempuan dengan memperolehi markah 82.1%.
.
.
Dengan mata 81.2%, Pasukan perempuan SMALHB menyandang naib johan.
.
.
Manakala Sekolah dari Tuan Rumah mendapat tempat ketiga dengan markah 80.8%.
.
.
Johan bagi kategori lelaki disandang oleh pasukan dari Tuan Rumah dengan markah 83.4% sekaligus merangkul kejuaraan 3 tahun berturut-turut dalam pertandingan ini.
.
.
SMALHB menyandang naib johan bagi kategori lelaki dengan markah 79.8%.
.

.
Dengan markah 74.6%, Maktab SOAS meraih tempat ketiga bagi kategori lelaki.
.
.
Tahniah diucapkan dari SMALHB kepada kedua-dua pasukan SMALHB yang mempamerkan permainan dan disiplin yang tinggi sepanjang pertandingan berlangsung. Semoga SMALHB akan terus cemerlang di masa-masa akan datang dalam memartabatkan budaya melayu melalui seni permainan hadrah.

Tiada ulasan: