Ahad, Mei 24, 2009

Kelab Tenaga SMALHB julang trofi,sijil dan $1000

Majlis Pelancaran Hari Tenaga dan Pesta Tenaga 2009
Penganjur : Bahagian Tenaga di Jabatan Perdana Menteri
Tetamu Kehormat : Menteri Tenaga, Pehin Mejar Jeneral (B) Dato Haji Mohammad Haji Daud
Tempat : Taman Haji Sir Muda 'Omar Ali Saifuddien, BSB
24hb Mei 2009M
.
Brunei Darussalam pada tiap 24hb Mei dengan rasminya menyambut Hari Tenaga. Pelancaran yang dirasmikan oleh Menteri Tenaga itu sedari awal 7.30 pagi lagi dibanjiri oleh orang ramai.
.


.
Sebelum acara di taman mengambil tempat, lebih 200 orang dari Persatuan Tenaga Brunei (BenA) Kementerian Tenaga dan beberapa agensi kerajaan menyertai dalam acara Bikeathon yang bermula di Stadium Negara Hassanal Bolkiah di Berakas dan berakhir di taman berkenaan.
.

.
Turut berangkat menyaksikan pelancaran itu, Yang Amat Mulia Pengiran Anak Khairul Khalil Pengiran Syed Haji Jaafari.
.

..
.
.
.
Di majlis itu juga, penyampaian anugerah contoh Inisiatif bagi kecekapan dan penjimatan tenaga dalam tiga kategori iaitu bagi Sektor Bangunan Kerajaan, Sektor Bangunan Komersial dan Sektor Bangunan Pendidikan disampaikan oleh tetamu kehormat.
.
.
SMALHB melalui Kelab Tenaganya dianugerahkan dengan Anugerah Contoh Inisiatif Bagi Kecekapan dan Penjimatan Tenaga bagi Sektor Bangunan Pendidikan dengan membawa pulang sebuah trofi kristal, wang tunai $1000 dan juga sijil pengiktirafan.
.
.
Pemangku Pengetua, Timbalan Pengetua Pentadbiran dan Ketua Kelab Tenaga SMALHB berbesar hati dengan pengiktirafan tersebut.
.
.
Pada pagi itu juga, ahli Kelab Tenaga SMALHB terdiri dari pelajar-pelajar SMALHB diberikan penghormatan untuk menghakimi perlawanan projek-projek di Pesta Tenaga. Ini membuktikan bahawa SMALHB mampu membuka mata masyarakat amnya di mana ia bukan sahaja menitik-beratkan soal-soal ukhrawi tetapi juga melahirkan cendiakawan-cendiakawan berkaliber dalam soal-soal duniawi khususnya matapelajaran Sains dan Pengetahuan Am.
.




.
Tahniah kepada SMALHB dengan kejayaan yang diraih. Semoga SMALHB terus unggul dengan inovasi-inovasi yang bakal dicetus di masa-masa akan datang. Amin..
.
.
Keputusan Anugerah Contoh Kategori Sektor :
.
Bangunan Kerajaan - Bahagian Tenaga, JPM
Bangunan Komersial - Empire Hotel & Country Club
Bangunan Pendidikan - SMALHB & Sek. Men. Persatuan Guru-Guru Melayu


Tiada ulasan: