Sabtu, Mei 09, 2009

jerayawara MINDEF

Jerayawara Biasiswa Kementerian Pertahanan
7hb Mei 2009M-Khamis
Dewan Besar SMALHB

.

.
SMALHB dengan kerjasama Kementerian Pertahanan, ABDB menganjurkan jerayawara selama satu hari bertempat di dewan besar SMALHB dan dihadiri oleh penuntut-penuntut menengah enam sekolah tersebut. Selain itu, pihak SMALHB juga turut mengundang Ma'had Islam Brunei dan SUAMP RIPAD bagi sama-sama mendengarkan taklimat tersebut.
.

.
Jerayawara yang turut dihadiri pemangku pengetua SMALHB ini menyaksikan beberapa penerima biasiswa Kementerian Pertahanan memberi penerangan serta berkongsi pengalaman mereka sebagai penerima biasiswa. Pada tahun 2007M dan 2008M yang lalu seramai 13 orang pelajar SMALHB telah mendapat biasiswa menyambung pengajian ke peringkat Sarjana Muda pelbagai jurusan ke luar negara dari Kementerian Pertahanan.
.
.
Jerayawara ini bermatlamat untuk memberi galakan kepada pelajar supaya berusaha lebih gigih dalam pelajaran mereka untuk mendapat keputusan cemerlang dan berpeluang untuk mendapatkan biasiswa yang ditawarkan.
.
.
Di samping itu, jerayawara berkenaan juga diharap dapat memberi motivasi serta mendedahkan pelajar kepada peluang untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara dan pada masa sama memberikan khidmat kepada bangsa dan negara setelah menamatkan pengajian kelak.





Tiada ulasan: