Sabtu, Februari 07, 2009

Majlis Penutup Minggu Ta'aruf Dan Silaturrahim

5hb Februari 2009M


Pada pagi Khamis bertempat di dewan SMALHB, diadakan majis "Membaca Surah Yassin, Bertahlil, Bacaan Rattib Al-Attas dan Doa" yang dipimpin oleh pelajar-pelajar baru.
.
.
.

Selesai sahaja pembahagian buku-buku teks kepada semua pelajar baru, "Pertandingan Lagu Rasmi Sekolah Antara Kelas-Kelas" mengambil tempat sekitar jam 11 pagi.
.
.






Pertandingan yang disertai oleh semua pelajar baru mengikut kelas masing-masing tersebut diadili oleh Cikgu Hajah Siti Hawa Haji Saban dan seorang hakim jemputan, Awang Zulhafiz Haji Tengah.
.

Johan pertandingan pada pagi tersebut disandang oleh Kelas Syariah Akhdar. Manakala Usuluddin Banafsaji dan Syariah Burtuqali masing-masing meraih tempat kedua dan ketiga. Keputusan diumumkan pada sebelah petang semasa Majlis Penutup Minggu Ta'aruf dan Silaturrahim.
.

Guru Kanan Ko-Kurikulum antara yang hadir dalam pertandingan tersebut menyampaikan cenderahati kepada hakim-hakim.
.

Manakala pada sebelah petang berlangsung Majlis Penutup Minggu Ta'aruf dan Silaturrahim. Majlis yang bermula sekitar jam 2 petang itu dimulai dengan bacaan Al-Quran oleh wakil pelajar Tingkatan 6 Bawah.
.


Antara aturacara majlis ialah ucapan wakil pelajar yang diraikan dan ucapan wakil AJK pelajar Minggu Ta'aruf dan Silaturrahim.
.

Pada petang itu juga, Pemangku Pengetua SMALHB sudi menyampaikan hadiah-hadiah kepada semua pemenang sepanjang 3 hari aktiviti-aktiviti Minggu Ta'aruf dan Silaturrahim ini diadakan.
.






Majlis juga diserikan dengan persembahan nasyid dari pelajar-pelajar perempuan tingkatan 6 bawah yang bertajuk "Taubat Seorang Hamba"
.

Pada petang tersebut juga, pelancaran blog SMALHB telah sempurna dirasmikan oleh Pemangku Pengetua.
.


Acara bersalam-salaman antara pelajar-pelajar dan guru-guru serta antara pelajar-pelajar Tingkatan 6 Atas bersama-sama pelajar-pelajar Tingkatan 6 Bawah menjadi penutup tirai majlis petang itu dengan laungan Asmaul-Husna.
.




Sebelum bersurai, pelajar-pelajar baru pengambilan tahun 2009M merakamkan foto kenang-kenangan beramai-ramai.
.

AJK penuntut yang bertungkus-lumus sepanjang Minggu Ta'aruf dan Silaturrahim tidak ketinggalan mengabadikan gambar kenangan mereka. Walaupun dalam keadaan yang letih tetapi kerjasama yang diberikan sepanjang 3 hari majlis ini adalah baik. Tahniah diucapkan!
.


Wajah-wajah ceria pelapis yang bakal mengharumkan nama SMALHB 2009M
.


Tiada ulasan: