Rabu, Jun 03, 2009

SMALHB Juara Pertandingan Syarahan

Pertandingan Akhir Syarahan Agama Sekolah-Sekolah Menengah dan Maktab-Maktab Senegara kali 21
Penganjur : Jabatan Pendidikan Ko-Kurikulum, Kem. Pendidikan
Tuan Rumah : Sekolah Menengah Awang Semaun
3hb Jun 2009M - Rabu.
.

.
Tetamu Kehormat di pertandingan tersebut ialah Pemangku Pengarah Pusat Dakwah Islamiah, Hajah Hasnah binti Haji Omar.
.
.
Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan Pengetua Sekolah Menengah Awang Semaun selaku pengerusi majlis, Hajah Kamsiah Haji Md Yussof.
.
.
Peserta lelaki dari Sekolah Menengah Sayyidina Ali, Belait sebagai peserta pertama.
.
.
Wakil dari Sekolah Menengah PAP Hajah Masna, Lambak Kanan juga menyampaikan persembahan syarahan dengan bersahaja.
.
.
Dengan tajuk " Taqwa Asas Kejayaan ", peserta dari SMALHB tampil yakin di atas pentas mengajak penonton menghayati inti pati mauduk hingga berjaya menarik perhatian para hakim dan penonton hingga menjuarai pertandingan ini bagi kategori lelaki.
.
.
" Tatkala peperangan Badar, umat Islam hanya seramai 300 orang berhadapan dengan 1000 orang kafir. Namun berbekalkan ketaqwaan dan keberanian, Rasul SAW dan para sahabat berjaya ". Antara fakta yang dibawa oleh Ahmad Zulwaqar semasa pertandingan.
.
.
SUAMP RIPAD juga berentap di peringkat akhir dengan wakil dari pelajar Tingkatan 5, NurAmalina binti Sulaiman.
.
.
Peserta dari tuan rumah, Sekolah Menengah Awang Semaun.
.

.
Pertandingan diserikan dengan persembahan nasyid dan tausyeh dari sekumpulan pelajar-pelajar dari sekolah tuan rumah sebelum ulasan ketua hakim pertandingan.
.

.
Tetamu kehormat majlis berkesudian menyempurnakan penyampaian hadiah dan sijil kepada para pemenang, finalis dan cenderahati para hakim pertandingan. Johan membawa pulang sebuah piala pusingan, piala iringan, hadiah galakan dan sijil penyertaan.
.
.
Naib johan kategori lelaki disandang oleh peserta dari Ma'Had Islam Brunei dan sekolah Menengah Sayyidina Umar Al-Khattab di tempat ketiga.
.
.
Manakala Sekolah Menengah Sayyidina Othman, Tutong menjuarai bagi kategori perempuan diikuti dengan Sekolah Menengah PAP Masna dan SUAMP RIPAD di tempat kedua dan ketiga.
.

.

Wajah-wajah ceria dari 3 buah sekolah arab yang mendapat tempat di pertandingan tersebut.

SMALHB bersama-sama guru pembimbing dan wakil dari SUAMP RIPAD.

Tahniah dan syabas diucapkan kepada SMALHB di atas kejayaan ini. Segala penat dan keringat terbayar sudah. Semoga SMALHB akan terus mencipta kejayaan-kejayaan di masa-masa akan datang dengan tidak meninggalkan taqwa dalam amalan harian. Amin..

Tiada ulasan: