Rabu, Jun 10, 2009

Program Belia SMALHB Dan Ilmu Falak

Program Pendidikan Ilmu Falak Bersama Belia
Anjuran Bersama : Jabatan Usuluddin & Jabatan Umum
Penceramah Undangan : Haji Julaihi Haji Lamat, Jabatan Ukur
10hb Jun 2009M-Rabu
8 malam
Kawasan Lapang SMALHB
.
Satu program pendidikan Ilmu Falak dan mencerap bintang dari Jabatan Ukur telah berlangsung di kawasan lapang SMALHB. Hadir di program anjuran Jabatan Usuluddin dan Jabatan Umum tersebut ialah para pegawai, guru-guru, para pelajar SMALHB dan sebahagian ibu bapa pelajar.
.

.
..
.
.
.
.
.
Acara bermula dengan bacaan Ummul Kitab dipimpin oleh YDP penuntut, Mohd Thaqif bin Haji Baha dan selajur diteruskan dengan taklimat Ilmu Falak dari Yang Mulia Haji Julaihi bin Haji Lamat dari Jabatan Ukur.
.
.
.
.
Sementara itu, satu aktiviti peraduan mewarna berlangsung untuk memeriahkan program tersebut. Anak-anak guru-guru SMALHB tidak melepaskan peluang mencuba bakat masing-masing dalam peraduan ini.
.
.
.
.
"Color lawa-lawa lai ah..baru anak mummy.."
.
.
.
.
.
"Sayang anak mama..."
.
.
.
.
.
Ketua Jabatan Umum berkesudian menyampaikan hadiah-hadiah kepada para pemenang.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jabatan Ukur juga pada malam itu telah berkesudian membawa beberapa peralatan untuk mengukur dan mencerap bintang. Walaubagaimanapun, cuaca pada malam tersebut tidak mengizinkan untuk mencerap bintang kerana berawan.
.
.
.
Pada akhir acara tersebut, kuiz terbuka kelolaan Jabatan Usuluddin dan Jabatan Umum mengambil tempat. Majlis berakhir kira-kira jam 11 malam.
.
.
.
.
.
.

Tiada ulasan: