Jumaat, Jun 05, 2009

8 Pelajar SMALHB Ke Separuh Akhir Musabaqah Tilawatil Quran Belia Kebangsaan

Musabaqah Tilawatil Quran Belia Kebangsaan 2009M Peringkat Saringan
Pusat Belia, BSB.
5hb Jun 2009M dan 7hb Jun 2009M
.
Seramai 15 orang qari dan 26 qariah menyertai peringkat saringan musabaqah yang berlangsung selama 2 hari di Pusat Belia di ibu negara pada hari Jumaat, 5hb Jun 2009M bagi sesi pagi dan petang dan pada pagi hari Ahad, 7hb Jun 2009M. Manakala keputusan peserta yang layak ke peringkat separuh akhir diumumkan pada petang Ahad hari yang sama.
.
.
Pertandingan yang antara lain bertujuan memupuk rasa persahabatan di kalangan peserta belia melalui program keagamaan ini juga sebagai menjunjung titah KDYMM untuk melahirkan generasi belia yang melibatkan diri menghayati seni bacaan Al-Quran secara betul dan sahih.
.







.
Johan di peringkat saringan ini ialah Ak. Muhd Sallehin bin Pg. Haji Kambar dan Syairah binti Haji Salim. Manakala mereka yang memperolehi markah 75% ke atas adalah layak memasuki ke peringkat separuh akhir yang akan diadakan nanti.
.

.
Dari jumlah peserta yang memperdengarkan bacaan masing-masing, alhamdulillah seramai 16 orang peserta yang mendapat markah 75% ke atas terpilih melayakkan diri ke peringkat separuh akhir. Dari keramaian tersebut, 8 orang adalah merupakan pelajar-pelajar yang mewakili SMALHB iaitu :
.
Peserta Qari :
Ahmad Zulwaqar bin Suhaili
Abdul Qaiyum bin Haji Metusin
Ak. Hafizul Hanif bin Pg Haji Md Hata
.
Peserta Qariah :
Nurul Azimah binti Laini
Siti Nurul Hafizah binti Haji Mohd Zin
NurHidayatul Nazurah binti Haji Sulaiman
Nur'Amirah binti Haji Rozaini
Norhanani binti Haji Abdul Wahab
.
Warga SMALHB amnya mengucapkan syabas kepada semua peserta dan semoga berjaya di peringkat seterusnya. Hiasilah Al-Quran dengan bacaan-bacaan yang betul dan suara-suara indah sebagai dakwah orang-orang Islam kepada semua...


Tiada ulasan: