Rabu, Januari 07, 2009

Majlis Membaca Ratib Al Attas di Jame' Asr Hassanal Bolkiah

Majlis Membaca Ratib Al-Attas Sempena Sambutan Awal Muharram 1430H
Jame' Asr Hassanal Bolkiah
6 Januari 2009M
.
Seramai lebih kurang 20 orang pelajar SMALHB terdiri dari pelajar-pelajar lelaki Tingkatan 6 Atas dan beberapa orang pegawai SMALHB telah diundang memakmurkan majlis ini. Tetamu Kehormat Majlis, Pehin Jawatan Luar Pekerma Raja Dato Seri Utama Dr. Ustaz Haji Awang Mohd Zain bin Haji Serudin hadir beserta rombongan.

Majlis membaca Rattib Al-Attas yang dimulakan selepas sembayang Fardhu Maghrib berjemaah ini dipimpin oleh Yang Mulia, Syed Habib Hassan Al-Attas, Imam dan Ketua Masjid Baalwi, Singapura yang diundang khas bagi sama-sama memeriahkan majlis ini.
.

.
Bacaan Rattib Al-Attas ini mempunyai banyak faedahnya. Antaranya, dapat memelihara si pengamalnya dan isi keluarganya dari bencana seperti kebakaran, kecurian serta pendinding dari terkena sihir. Majlis seumpama ini adalah sebagai menyahut hasrat KDYMM untuk menjadikan negara ini sebagai negara dikir.
.


.
Syed Habib Hassan Al-Attas, Imam dan Ketua Masjid Baalwi, Singapura mengabadikan gambar kenang-kenangan di akhir majlis bersama Yang Mulia, Ustaz Haji Anwari bin Haji Rawi, bekas tenaga pengajar di SMALHB dan sekarang ini bertugas di Pusat Dakwah Islamiah.
.

Yang Berhormat Pehin Menteri beramah-mesra bersama para jemaah di akhir majlis.


Tiada ulasan: