Ahad, Januari 31, 2010

SMALHB Raih Tempat Keempat Tarik Kalat Antarabangsa

Kejohanan Tarik Kalat Antarabangsa
Anjuran : Jabatan Pendidikan Ko-Kurikulum,
Persatuan Tarik Kalat Negara dan Sekolah Antarabangsa Seri Mulia Sarjana

31hb Januari 2010M - Ahad
Tempat : PTE Katok
.
Kejohanan yang buat julung-julung kalinya diadakan ini mempertandingkan kategori lelaki "Light Weight" yang tidak melebihi 600 kilogram bagi 8 orang penarik menemukan 12 pasukan dari 11 buah sekolah termasuk SMALHB yang diwakili oleh penuntut-penuntut Tingkatan 6 Atas.
.
Persembahan seni mempertahankan diri di awal segmen dari sekolah tuan rumah, SA Seri Mulia Sarjana
.
.
Dalam pusingan pertama di sebelah pagi, SMALHB mendahului pasukan-pasukan yang lain dengan mengutip mata penuh dan melayakkan diri ke peringkat suku akhir. Pada pusingan suku akhir, SMALHB berjaya melangkah ke separuh akhir dengan mata penuh ke atas SA Seri Mulia Sarjana (B).
.



.
Pertandingan separuh akhir yang berlangsung pada petang hari yang sama menyaksikan SMALHB tewas dari terus mara ke Peringkat Akhir menentang pasukan dari SM Muda Hashim Tutong dan secara rasmi mendapat tempat keempat di akhir perlawanan.
.
Johan pertandingan dari SM Sayyidina Hussain..tahniah..
.
.
Tahniah diucapkan kepada pasukan tarik kalat SMALHB dan jurulatih di atas usaha dan ikhtiar hingga menjadi antara pasukan keempat terbaik dari semua pasukan yang turut bertanding. SMALHB pulang membawa sebuah piala dan sijil.
.

.
Bergambar kenangan bersama beberapa AJK pertandingan
.

Tiada ulasan: