Rabu, November 11, 2009

Lawatan Ke Jabatan Mufti Brunei

Lawatan ke Jabatan Mufti Brunei
11hb November 2009M
Rabu
.
Sempena ulang tahun penubuhan Jabatan Mufti Brunei ke 15 tahun pada 7hb November 2009M yang lalu, SMALHB membuat kunjungan ilmiah dan melihat secara dekat fungsi jabatan ini dan menyaksikan pelbagai pameran ilmiah serta koleksi KDYMM di sana.
.
.
Kunjungan seramai 45 orang pelajar termasuk guru pengawas ini disambut oleh beberapa orang pegawai yang bertugas dan kemudian diberikan taklimat oleh Yang Mulia Pg. Haji Ibrahim bin Pg. Haji Abu Bakar sebelum melawat ke bilik-bilik galeri dan koleksi buku-buku terbitan Jabatan Mufti Brunei.
.




.
Para pelajar dibawa melawat Balai Pameran Koleksi Mushaf, Tasbih dan Tongkat milik peribadi KDYMM. Di samping itu, pelbagai barang-barang seperti Kiswah Ka'abah di luar dan di dalam Ka'abah serta manuskrip-manuskrip turut menjadi perhatian para pelajar.
.

.
Jabatan Mufti Kerajaan juga mempelawa para pengkaji terdiri dari para pelajar dan siswa-siswi yang berkeinginan untuk menjadi ahli perpustakaan jabatan tersebut yang menyimpan beribu-ribu kitab turath dan rujukan untuk tujuan kajian dan juga bacaan.
.

Tiada ulasan: