Khamis, Julai 15, 2010

3 Wakil Syababul Qur'an Di Peringkat Akhir Tilawatil Quran Belia Kebangsaan

Pertandingan Tilawatil Quran Belia Kebangsaan 2010 (Akhir)
Dewan DiGadong

Bangunan Kementerian Belia dan Sukan

9hb Julai 2010M - Jumaat
.
Md. Hazwan bin Haji Salim dan Ahmad Zulwaqar bin Suhaili berjaya meraih naib johan dan tempat ketiga dengan memperolehi markah 85.75 % dan 84 % dalam Pertandingan Tilawatil Quran Belia Kebangsaan Peringkat Akhir baru-baru ini. Manakala wakil perempuan SMALHB, Dayang Nurul Amierah binti Haji Sarudin mendapat tempat keempat bagi kategori perempuan.
.
Bergambar ramai dengan semua finalis di pertandingan tersebut.
.
.
Menteri Kebudayaan Belia dan Sukan berkesudian menjadi tetamu kehormat majlis seterusnya menyampaikan hadiah kepada para pemenang dan finalis.
.
Johan kategori lelaki, Awg Haji Nasrul Fakhri bin Haji Yahya

.
Penganjuran pertandingan seumpama ini adalah juga dihasratkan akan dapat merealisasikan lagi hasrat titah Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan dan Yang Di Pertuan Negara Brunei Darussalam di Majlis Pertandingan Membaca Al-Quran Bahagian Dewasa Peringkat Kebangsaan bagi tahun 1996 Masehi pada 1 Jamadilakhir, 1417 bersamaan 13 Oktober, 1996 bagi melahirkan pelapis-pelapis terdiri dari para belia muda dalam bidang tarannum Al-Qur'an.
.
Tahniah diucapkan kepada 3 wakil Syababul Quran dan guru pembimbing di atas usaha hingga melayakkan diri ke peringkat akhir.

Tiada ulasan: