Khamis, Mac 25, 2010

Kelab Kembara/Fotografi & FUGEN ke Merimbun

Riadhah Ke Tasek Merimbun
Kelab Kembara/Fotografi & FUGEN
20hb Mac 2010 - Sabtu
.
Foto oleh : Ahli-ahli Kelab Kembara/Fotografi
.
Sebagai salah satu aktiviti mengisi program di waktu cuti persekolahan penggal pertama, Kelab Kembara/Fotografi & FUGEN yang bernaung di bawah Ko-Kurikulum telah mengungkayahkan program Kenali Negara Kita (KNK) ke Taman Warisan Negara Tasek Merimbun di kawasan pendalaman di daerah Tutong. Seramai 60 orang ahli termasuk beberapa orang guru ikut serta dalam ekspidisi KNK ini.
.
.
Tasek Merimbun diisytiharkan sebagai taman warisan negara pada tahun 1984. Kawasan seluas 8000 hektar ini kaya dengan flora dan fauna dengan tasek yang indah aliran dari 2 batang sungai iaitu Sungai Meluncur dan Sungai Bang Oncom.
.


.
Potong kayu nya betul-betul ya~
.

.
Bagi pencinta flora dan fauna yang ingin menaiki bot menyusur tasek Merimbun dikenakan bayaran sebanyak 3 Ringgit setiap seorang. Antara menjadi tarikan pengunjung di kawasan taman ini ialah Lagenda Labi-Labi yang akhirnya bertukar menjadi sebuah pulau dikenali sebagai Pulau Labi-Labi yang terletak di tengah tasek ini.
.
.
Antara aktiviti berpasukan pada hari tersebut ialah "Balang Ajaib" dan "Pingpong" di mana permainan pertama dimenangi oleh kumpulan lelaki.
.
.
macamana si Amin kan menggayakan "Sang Mantan" ani ah ?
.

.
Eseyman~
.


Tiada ulasan: