Sabtu, Jun 04, 2011

Sukan Ria SMALHB 2011M

Hari Sabtu

2 Rejab 1432H / 4 Jun 2011M

Padang SMALHB

Sukan Ria SMALHB kembali lagi bagi musim 2011 dengan menemukan semula 4 buah rumah sukan bagi merebut kejuaraan dalam pelbagai acara sukan yang dipertandingkan. Rumah Hamzah bin Abdul Mutalib (Hijau), Rumah Salahuddin al-Ayubi (Merah), Rumah Khalled bin al-Waleed (Biru) dan Rumah Tariq bin Ziyad (kuning) dihias dengan dekorasi-dekorasi yang menarik pada hari tersebut. Acara yang bermula pada jam 8.15 pagi itu dimulakan dengan bacaan Ummul Quran dan Doa Selamat oleh Yang Mulia Ustaz El Sayed Mohd Abd.Qadir Zaghloul. Acara diteruskan dengan acara perbarisan lalu dan persembahan pengenalan setiap rumah sukan.

Ikrar sukan diketuai oleh Pengerusi Badan Sukan dan Kegiatan, Majlis Pelajar SMALHB 2011,Yang Mulia Awang Hanis bin Othman.

Pelbagai acara telah dipertandingkan bagi merebut pingat-pingat dan mata setiap rumah sukan. Antaranya ialah Lari 100 meter bagi lelaki dan perempuan ( guru/penuntut), lari 4 x 100 penuntut dan guru ( lelaki/perempuan), The Shutter, Water Ballon Toss, bawa Bola Pingpong, 7 Steps, Mix Relay, Perempuan Melayu Terakhir, Orang Kuat SMALHB dan bermacam-macam lagi.


Aksi selamba sang juara bagi kategori Orang Kuat SMALHB 2011, Ak.Md Saliehin berjalan ke garisan penamat.



sukan ria SMALHB...memang best !!!

Tiada ulasan: