Isnin, Januari 31, 2011

Majlis Pendaftaran Pelajar Baru Tahun Lima

8 Safar 1432H / 13 Januari 2011M
Hari Khamis
.
Pada pagi ini, seramai 186 orang pelajar baru Tahun Lima telah mendaftar bagi memulakan sesi pembelajaran mereka di sekolah ini. Majlis telah diadakan di Dewan SMALHB dengan dihadiri oleh ibubapa dan penjaga pelajar.


.
Acara dimulakan dengan bacaan Ummul Qur'an yang dipimpin oleh Yang Mulia Ustaz Hj Norhisyam bin Hj Md Noor, kemudiaan diteruskan dengan ucapan alu-aluan oleh Pemangku Pengetua SMALHB, Yang Mulia Ustazah Hjh Nora'aini binti Hj Abu Bakar dan penyampaian taklimat oleh Yang Mulia Ustazah Hjh Noor Rasidah binti Hj Sharbini. Selesai taklimat, bacaan Doa Selamat sekali lagi dibacakan oleh Yang Mulia Ustaz Hj Norhisyam bin Hj Md Noor.







.
Para pelajar bersama ibubapa dan penjaga seterusnya beredar ke bilik darjah masing-masing untuk sesi pendaftaran. Pada tahun ini, sebanyak 6 buah kelas telah dibahagikan untuk menempatkan pelajar-pelajar baru Tahun 5.

.
Setelah selesai sesi pendaftaran, mereka meneruskan lagi program pada hari itu dengan taklimat daripada Guru Pengawas Hal Ehwal Pelajar, Bimbingan dan kaunseling, menunaikan Solat Fardu Zohor berjemaah, makan tengahari serta pembahagian buku-buku teks di sesi sebelah petang.
.
.
Program aktiviti diteruskan lagi pada Hari Sabtu 10 safar 1432H / 15 Januari 2011M dengan aktiviti Peraduan menghafaz ayat-ayat lazim, Bacaan dalam Solat, Doa Harian, World Map Puzzle, Bacaan Ratib al-A'ttas dan penyampaian hadiah aktiviti minggu suai kenal.









Tiada ulasan: