Sabtu, Mei 22, 2010

SMALHB Sertai Projek Gelombang Hijau "Greenwave"

SMALHB Sertai "The Green Wave Project"
22hb Mei 2010m - Sabtu
SMALHB
.
Seramai lebih kurang 40 orang penuntut-penuntut Pra-U I yang terdiri daripada Ahli Kelab Tenaga SMALHB ikut serta kempen global penanaman anak-anak pokok secara serentak di seluruh dunia di bawah projek yang dikenali sebagai Projek Gelombang Hijau "The Green Wave Project"
.
Hadir menjadi tetamu kehormat di majlis itu ialah dua orang pegawai dari Jabatan Perhutanan, Haji Masri dan Mohd Zukrina.
.
.
Anak pokok Casuarina Nobilis yang ditaja khas dalam projek tepat pada tarikh 22hb Mei yang diisytiharkan sebagai Hari Biodiversiti Antarabangsa.
.
.
Antara tujuan projek ini adalah secara langsung akan mendidik serta memupuk rasa kesedaran dan kefahaman kepada sejagat akan kepentingan kehijauan dan hutan untuk dipelihara dan diurus secara lestari.
.
.
Presiden Kelab Tenaga SMALHB 2010M, Mohd Khairul Azamain bin Norzelan memberikan sedikit taklimat tentang projek sejagat ini.
.
.
Tepat jam 10 pagi waktu tempatan, seluruh dunia menanam pokok yang menjadi simbol sokongan dan dokongan terhadap usaha United Nation Convention On Biological Diversity (CBD)
.
.
Timbalan Pengetua Akademik berkesudian menanam seterusnya menyiram anak pokok yang ditaja khas oleh pihak HSBC
.
.
Untuk maklumat lebih lanjut, pengunjung bolehlah melayari laman web :
.
http://greenwave.cbd.int/en/home
.
dan SMALHB adalah salah sebuah sekolah di seluruh dunia yang telah mendaftar menyahut kempen ini.
.


Tiada ulasan: