Sabtu, Mei 08, 2010

Hari Mesra Pelanggan Kementerian Pembangunan, Hari Bumi dan Hari Air Sedunia

Majlis Pelancaran Hari Mesra Pelanggan (HMP) 2010
KEMENTERIAN PEMBANGUNAN
diselajurkan dengan
Hari Bumi dan Hari Air Sedunia
Hari: Isnin 18 Jamadil Awal 1431H bersamaan 03 Mei 2010M
Bertempat: Dalam & Kawasan Kementerian Pembangunan
.
Kementerian Pembangunan dengan visi Pembangunan Berterusan Kehidupan Berkualiti Negara Makmur telah mengungkayahkan satu majlis yang bertemakan "Brunei Darussalam yang Bersih, Hijau dan Indah, Air Bersih bagi Bumi yang Subur."

.
Pelajar kelas Pra U I Sains Ramadi bersama 3 orang Guru Pengawas telah menghadiri Majlis Perasmian dan Pameran yang diadakan di Pejabat Kementerian Pembangunan ini.
.





.
Perasmian ini telah disempurnakan oleh Yang Berhormat Pehin Orang Kaya Hamzah Pahlawan Dato Seri Setia Awang Haji Abdullah bin Begawan Mudim Dato Paduka Haji Bakar.
.
.
Antara acara yang mengambil tempat di majlis ini ialah Penyampaian hadiah kepada pemenang:
  1. Peraduan Lukisan (Dibukakan kepada Penuntut-penuntut Sekolah Rendah)
  2. Digital Art (Dibukakan kepada Penuntut-penuntut Sekolah Menengah)
  3. Skulptur (Dibukakan kepada Penuntut Menengah 6 hingga ke peringkat Universiti)
  4. Fotografi (dibukakan kepada Orang ramai)
Empat orang pelajar SMALHB telah berjaya di dalam peraduan bagi kategori mencipta Skulptur iaitu Mohd Kamal Ariffin bin Ismail dengan mendapat tempat Ketiga. Manakala tiga lagi pelajar mendapat hadiah saguhati iaitu Muhd Baihaqi @ Muhd Bazli bin Hj Bidin, Norhanani binti Hj Abd Wahab dan Dk Siti Nursu'aidah binti Pg Tajuddin. Syabas dan tahniah kepada mereka.
.










.
Pelajar juga berkesempatan untuk meninjau pameran dari Jabatan-jabatan di bawah Kementerian Pembangunan yang memperkenalkan fungsi jabatan masing-masing.
.
.
Skulptur hasil Kamal Ariffin (kanan) memenangi tempat ketiga berupa wang tunai 200 ringgit dan skulptur rekaan Norhanani (kiri) mendapat saguhati berupa wang tunai 100 ringgit.
.






Tiada ulasan: