Isnin, Mei 03, 2010

SMALHB Naib Johan Pertandingan Hadrah Bagi 2 Kategori

Pertandinga Hadrah maktab-maktab dan Sekolah-Sekolah Menengah Senegara Kali Ke 28
(Peringkat Akhir)
Tuan Rumah : Sekolah Tinggi Perempuan Raja Isteri (STPRI)
1hb Mei 2010 - Sabtu
.
Sebanyak 12 pasukan terdiri dari 6 buah pasukan lelaki dan 6 buah pasukan perempuan berentap untuk merebut gelaran juara dalam pertandingan yang diadakan di Auditorium STPRI. Hadir sebagai tetamu kehormat ialah Pemangku Pengarah Dewan Bahasa dan Pustaka, Dyg Hajah Aminah binti Haji Momin.
.
.
Antara objektif pertandingan tersebut jelas tetamu kehormat ialah untuk mengenal dan memahami serta menyuburkan rasa cinta terhadap seni permainan hadrah ini supaya ia tetap segar selari dengan peredaran sejagat yang kian pesat dan bertali arus. Di samping itu juga, pertandingan ini dihasrat dapat lagi memupuk sikap satu padu dan kerjasama di dalam institusi berkumpulan.
.









.
Johan pasukan lelaki pertandingan pada hari itu disandang oleh pasukan dari Sekolah Menengah Pehin Dato Seri Maharaja Mentiri sekaligus merebut gelaran juara selama 4 tahun berturut-turut. Manakala SMALHB meraih Naib Johan dan Sekolah Menengah Sayyidina Abu Bakar di tempat Ketiga.
.
.
SUAMP RIPAD berjaya mempertahankan kejuaraan mereka buat kali kedua berturut-turut bagi kategori perempuan. Manakala Pasukan perempuan SMALHB dan pasukan tuan rumah selesa menyandang Naib Johan dan Ketiga.
.


.
Tahniah diucapkan bagi kedua-dua pasukan SMALHB kerana berjaya mengharumkan nama sekolah dan sekalung penghargaan buat para pelatih yang berjaya membentuk persembahan yang menarik di peringkat akhir ini.

Tiada ulasan: