Rabu, April 07, 2010

Perlantikan Majlis Pelajar 2010/11 Meriah !

Perlantikan Majlis Pelajar, PRS, Raid dan Raidah 2010/2011
Tetamu Kehormat : Dato Paduka Awang Haji Ali bin Apong
Setiausaha Tetap, Jabatan Perdana Menteri
6hb April 2010 - Selasa
SMALHB
.
Seramai 29 pelajar telah dilantik menjadi Majlis Pelajar 2010/2011, 18 pelajar dilantik menjadi Raid/Raidah dan 19 pelajar dilantik menjadi PRS SMALHB di majlis transformasi yang berlangsung di dewan SMALHB menggantikan Persatuan Kebajikan Penuntut (PKP) yang lalu.
.
.
"Saya penuh berharap dan berkeyakinan ahli-ahli majlis pelajar yang dilantik pada hari ini sudah setentunya mempunyai kualiti-kualiti kerohanian yang tinggi termasuk semangat cintakan agama, raja dan negara. Pelajar-pelajarlah nanti selaku pewaris kepada kepimpinan masa depan negara ini, dan maju dan mundurnya negara ini kelak terserah di atas kebijaksanaan pelajar-pelajar semua," jelas Dato Paduka dengan penuh harapan.
.
" Negara memerlukan pemimpin-pemimpin yang berpandangan jauh, berpendidikan dan memiliki kemahiran yang tinggi, kreatif, inovatif dan efektif yang menjadi pemangkin kepada kekuatan sumber tenaga manusia ke arah kecemerlangan untuk menjadikan Negara Brunei Darussalam sebuah negara yang maju, aman dan makmur".
.
.
Majlis diserikan dengan persembahan Tausyeh dari penuntut-penuntut Pra-U I lelaki.
.
.
Pada majlis tersebut tetamu kehormat majlis juga menyampaikan sijil penghargaan pada mantan/bekas Ahli Jawatankuasa Persatuan Kebajikan Penuntut sesi 2009/2010 dan seterusnya menyerahkan surat lantikan kepada Majlis Pelajar sesi 2010/2011, Raid/Raidah dan PRS.
.
Salah seorang mantan Ahli Jawatankuasa PKP menerima sijil dari tetamu kehormat
.
.
Yang Dipertua Majlis Pelajar yang baru, Hazwan bin Haji Salim
.






.
Majlis penyerahan tugas dari mantan Yang Dipertua Penuntut kepada Yang Dipertua yang baru dilantik di hadapan pengetua.
.

.
Yang Dipertua Majlis Pelajar 2010/2011 ketika berucap melahirkan rasa syukur di atas kepercayaan pihak sekolah di atas mandat yang diberikan dan berusaha mengemudi Majlis Pelajar sejajar dengan aspirasi dan inspirasi yang dicita-citakan oleh SMALHB.
.
.
Lafaz ikrar oleh semua Majlis Pelajar, PRS, Raid dan Raidah
.
.
Persembahan kemuncak dari mantan-mantan Ahli Jawatankuasa Persatuan Kebajikan Penuntut
.

.
Tetamu kehormat kemudiannya dipelawa meninjau galeri SMALHB yang mempamerkan aktiviti-aktivi para pelajar SMALHB serta ahli-ahli Majlis Pelajar sesi 2009/2010 dan menanam sepohon bunga sebagai tanda ingatan di Taman Therapeutik SMALHB.
.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hehehe... Mantan-mantan ne.. =) memang penulisnya terpengaruh dgn bahasa indonesia. =)

Best of luck SMALHB!