Khamis, April 29, 2010

Majlis Penyampaian Sijil Meriah !

Majlis Penyampaian Sijil Tinggi Pelajaran Ugama Brunei
28hb April 2010M - Rabu
Dewan SMALHB
.
Seramai 112 orang penuntut yang lulus dalam Peperiksaan Sijil Tinggi Pelajaran Ugama Brunei telah diraikan dalam satu majlis gilang-gemilang dihadiri oleh para ibu-bapa dan jemputan-jemputan khas terdiri daripada alumni-alumni SMALHB. Tetamu Kehormat majlis ialah Yang Berhormat Pehin Jawatan Luar Pekerma Raja Dato Seri Utama Dr. Ustaz Haji Awang Mohd Zain bin Haji Serudin, Menteri Hal Ehwal Ugama Brunei Darussalam.
.
.
Antara wajah-wajah keriangan para penerima sijil masing-masing
.
.
Antara alumni-alumni SMALHB yang hadir yang sekarang menjawat jawatan-jawatan tinggi di jabatan masing-masing
.

.
Yang Berhormat Pehin di dalam ucapannya turut berbangga dengan pencapaian SMALHB sebagai satu-satunya institusi Tingkatan Enam yang menitik-beratkan soal-soal duniawi dan ukhrawi dengan menjadikan Bahasa Arab, Inggeris dan Melayu sebagai bahasa perantaraan sama ada dari segi penulisan dan pertuturan.
.
Beliau juga menasihatkan kepada para penuntut dan penerima khasnya agar terus memajukan diri dengan ilmu pengetahuan sejajar dengan peredaran dan kehendak sejagat berperisaikan kekuatan pegangan Islam.
.
.
Persembahan nasyid kolaborasi penuntut-penuntut Tingkatan Enam Atas dan Pra-U I menyerikan majlis.
.


.
Seramai 7 orang penuntut menerima sijil pangkat Mumtaz (Cemerlang), 16 orang memperolehi Jayyid Jiddan (Sangat baik), 36 orang mendapat Jayyid (Baik) dan 53 orang mendapat Maqbul (lulus)
.
Antara penerima sijil pangkat Mumtaz (cemerlang)
.


.
Turut hadir memeriahkan majlis ialah Timbalan Menteri Hal Ehwal Ugama dan Setiausaha-setiausaha tetap serta Timbalan-timbalannya di Jabatan Perdana Menteri dan dari Kementerian Hal Ehwal Ugama
.



.
Majlis juga diserikan dengan puisidra bertajuk "Naubat Kejayaan" yang dinukilkan sendiri oleh Menteri Hal Ehwal Ugama Brunei dari penuntut-penuntut Pra-U I di dalam dwi-bahasa, Bahasa Arab dan Bahasa Melayu.
.


.
Acara kemuncak di Dewan SMALHB adalah pengumuman dan penganugerahan kepada 4 orang penuntut sepanjang penglibatan mereka di SMALHB dari segi akademik dan ko-kurikulum mereka.
.
Awang Mohd Nazerul Wafiq bin Haji Husein terpilih menerima Anugerah Pelajar Berjasa
.
.
Anugerah Penuntut Terbaik Kegiatan diberikan kepada Hajah Siti Nurul Hazwani binti Haji Mohd Yussof
.
.
Manakala Dayang NurHafilah Salihah binti Haji Mohd Salleh terpilih menerima Anugerah Penuntut Terbaik Akademik
.
.
SMALHB sebulat suara menganugerahkan Anugerah Penuntut Cemerlang Akademik dan Kegiatan kepada Nurul Munirah binti Awang Jumat di atas kecemerlangan beliau sepanjang berada di SMALHB
.
.
Tetamu Kehormat Majlis menerima cenderahati kenang-kenangan berupa potret abadi wajah-wajah Yang Berhormat Pehin dari Pengetua SMALHB.
.

.
Dari Dewan aras satu, Tetamu Kehormat Majlis beredar menyaksikan Bilik Galeri SMALHB seterusnya ke pameran-pameran sekolah-sekolah Arab
.






Tiada ulasan: