Khamis, Mac 31, 2011

SEMINAR ANTARABANGSA AQIDAH AHLI SUNNAH WAL-JAMAAH

SMALHB telah menghantar sebahagian komunitinya terdiri daripada beberapa orang Guru dan Pelajar Usuluddin bagi menghadiri Seminar Antarabangsa Aqidah Ahli Sunnah Wal- Jamaah di Dewan Plenary, Pusat Persidangan Antarabangsa, Berakas. Seminar antarabangsa itu telah diadakan selama 3 hari berturut-turut bermula daripada 29 Mac 2011 hingga 31 Mac 2011.


Seminar antarabangsa ini telah dirasmikan oleh KDYMM Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar 'Ali Saifuddien Sa'adul Khairi Waddien, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam.

Seminar anjuran Pusat Dakwah Islamiyah ini adalah bersempena dengan sambutan Jubli Perak 25 tahun penubuhannya(1985- 2011).Antara fakta yang menarik adalah pembentang Kertas Kerja Seminar adalah terdiri daripada Ulama-Ulama dan Ilmuan-Ilmuan dalam dan luar negara seperti Malaysia,Syria dan Saudi Arabia.


Yang berhormat Pehin Dato Seri Maharaja Dato Paduka Seri Setia Dr Ustaz Hj Awang Abdul Aziz bin Juned antara salah seorang pembentang Kertas Kerja Seminar dari dalam negeri.

Profesor Muhammad Said Ramadhan Al- Bouty merupakan antara pembentang Kertas Kerja dari luar negeri dalam Seminar ini.

Antara pelajar-pelajar SMALHB yang telah hadir di Seminar tersebut.

Kekhusyukan dalam mendengar seminar dikalangan guru-guru SMALHB.

Setiap peserta telah mendapat cenderhati dari pihak penganjur berupa CD Kertas Kerja pembentangan di hari terakhir seminar.

Wakil warga SMALHB yang telah hadir sempat mengambil gambar kenangan bersama.

Tiada ulasan: